Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Zastupitelstvu obce je kromě schvalování rozpočtu, který musí podle zákona o rozpočtových pravidlech vyjadřovat závazné ukazatele pro právnické osoby zřízené nebo založené obcí při svém hospodaření. Z výše uvedeného vyplývá, že pokud zastupitelstvo schválilo rozpočet příspěvkové organizace jako závazný prvek rozpočtu, nemůže jej rada obce měnit. Podle ustanovení § 28 odst. 7 zákona č. 250/2000 Sb., však lze vztah rozpočtu příspěvkové organizace k rozpočtu zřizovatele během roku změnit v neprospěch příspěvkové organizace jen ze závažných, objektivně působících příčin. Záleží tedy pak na posouzení zřizovatele, jak zdůvodní změnu ve finančním vztahu k příspěvkové organizaci.
Podle zákona č. 250/2000 Sb. mají obce povinnost sestavovat nejen roční rozpočty, ale také rozpočtový výhled na 2 až 5 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Co do reálnosti rozpočtového výhledu platí zásada, že nelze nadhodnocovat příjmy a podhodnocovat výdaje budoucích let. Kompetentní orgány obce by měly dopředu vědět o tom, zda budou moci financovat všechny své příspěvkové organizace. A to v prvé řadě už při sestavování rozpočtu (resp. rozpočtového výhledu), kde jsou příspěvky zohledněny. Nikoli až ve chvíli, kdy své PO přestanou hradit příspěvek.
b) Zrušení příspěvkové organizace
Rozhodne-li zřizovatel o zrušení organizace, přecházejí dnem uvedeným v jeho rozhodnutí o zrušení její práva a závazky na zřizovatele. Do té doby musí příspěvková organizace fungovat a tedy i plnit své závazky vůči třetím osobám. Pokud tedy příspěvková nedostane od obce příspěvek na provoz a třetím osobám nezaplatí, musí obec počítat s faktem, že po zrušení organizace půjdou veškeré závazky zrušené organizace za obcí.
S pozdravem
Mgr. Kateřina Vítová